بسته بندی شکستنی، مجسمه و تابلو

چطور شکستی ها، مجسمه، تابلو و آثار هنری را برای اسباب‌کشی و باربری بسته بندی کنیم؟

داشتن آثار هنری، چه در حد یک تصویر قاب شده ساده باشند یا یک تابلوی نقاشی بسیار ارزشمند، می‌تواند راه بسیار فوق العاده‌ای برای زیباسازی محل زندگی شما و نشان دادن علایقتان به دیگران به حساب آید. اما نگهداری از آثار هنری کار راحتی نیست. آماده سازی این آثار برای جابجایی یا به هنگام اسباب کشی می‌تواند برای شما دشوار باشد، بخصوص اگر قرار است که به جایی دور نقل مکان کنید. خوشبختانه با دانستن اینکه چگونه باید شکستنی های مختلف را به درستی بسته بندی نمود می توانید با کمترین زحمت – بدون اینکه آسیبی به آن‌ها وارد شود – این آثار را به محل جدید نقل مکان کنید.

بسته بندی تابلو

بسته بندی تابلو‌ نقاشی

سطح صاف

یک سطح صاف و مستحکم پیدا کنید.

اگر قرار است که تنها یک تابلوی نقاشی کوچک را بسته بندی کنید یک میز مستحکم با سطحی پاکیزه برای شما کفایت می‌کند، اما اگر تابلوی نقاشی شما بزرگ باشد شاید نیاز داشته باشید که آن را روی زمین قرار دهید. برای اطمینان بیشتر می تواند کف زمین را با استفاده از یک لایه فوم نازک یا پتو بپوشانید.

کاغذ گلاسین

سطح میز یا کف زمین را با استفاده از یک لایه کاغذ گلاسین بپوشانید.

لایه کاغذی که استفاده می کنید باید به اندازه ای باشد که بتواند یک روی تابلوی شما را به همراه گوشه ها و قالب پشتی اش بپوشاند. برای به دست آوردن اندازه‌ مورد نیازتان می‌توانید تابلوی نقاشی را با متر اندازه بگیرید و بعد به اندازه کافی از رول کاغذ گلاسین ببرید. لایه کاغذی که استفاده می کنید باید بر روی فوم یا پارچه ای قرار گیرد که در مرحله قبل سطح مورد نظرتان را با آن پوشاندید. رول‌ های کاغذ گلاسین را می توان از ابزار فروشی ها یا فروشگاه های لوازم التحریر تهیه نمود.
          اگر اندازه تابلوی شما بزرگتر از کاغذ گلاسینی بود که بریدید می توانید چندین ورق از آن‌ را با استفاده از نوار چسب به یکدیگر بچسبانید. در صورتی که از میز به عنوان سطح مورد نظرتان استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که سطح چسبناک نوار چسب به سمت پائین است.

بسته بندی تابلو نقاشی

تابلوی نقاشی خود را از رو بر روی کاغذ گلاسین قرار دهید و بعد با استفاده از نوار چسب آن را بپیچید.

تابلوی نقاشی خود را در مرکز کاغذ گلاسینی که بریدید قرار دهید و مراقب باشید که کاغذ پاره نشود. سپس کاغذ را از سمت گوشه های تابلو به پشت آن کشیده و با نوار چسب آن را به سطح پشتی تابلو بچسبانید. برای اینکه احتمال آسیب رسیدن به تابلوی نقاشی شما کمتر شود از حداقل میزان نوار چسب استفاده کنید.

کاغذ گلاسین مانع رسیدن گرد و خاک، چربی صنعتی و آب به تابلوی شما می‌شود.

بسته بندی تابلو نقاشی

سطح میز یا کف زمین را با استفاده از یک لایه نایلون محافظ حبابدار بپوشانید.

پس از پوشاندن تابلوی نقاشی با استفاده از کاغذ گلاسین آن را برداشته و برروی سطح میز یا کف زمین یک لایه نایلون محافظ حبابدار پهن کنید. اطمینان حاصل کنید که نایلون محافظ به اندازه ای بزرگ هست که بتواند علاوه بر پوشاندن هر دو سطح تابلوی شما، به اندازه حداقل 2 اینچ (5.1 سانتی‌متر) از کناره های تابلو فراتر رود. سپس مانند قبل تابلو را از سطح رویی برروی لایه نایلونی قرار دهید.

بسته بندی تابلو با نایلون حباب دار

سطح تابلوی نقاشی خود را با استفاده از نایلون حبابدار بپوشانید.

لایه محافظ را تا وقتی که تمام تابلو پوشانده شود برروی آن بکشید. مطمئن شوید که لایه محافظ تمام سطوح تابلو را به اندازه کافی پوشانده است و هیچ لایه ای از هوا میان تابلو و نایلون حبابدار باقی نمانده است. منتهی الیه نایلون محافظ را به سطح پشتی تابلو آورده و بعد با استفاده از نوار چسب آن را محکم ببندید.
          برای اینکه تابلو بیشتر در برابر رسیدن آسیب محافظت شود، می‌توانید دور آن را با استفاده از چندین لایه محافظ حبابدار دیگر بپیچید.

جعبه پوشیده شده از کاغذ حبابدار

تابلوی نقاشی را در جعبه‌ای که دیواره های درون آن با نایلون محافظ حبابدار پوشانده شده است قرار دهید.

جعبه‌های مخصوص اسباب‌کشی را نیز می‌توانید از ابزار‌ فروشی ها یا فروشگاه های لوازم التحریر تهیه کنید. اگر امکان دارد، بهتر است جعبه ای نازک خریداری کنید که اندازه تابلوی نقاشی تان باشد. تابلوی خود را درون جعبه قرار دهید و سپس فضای خالی باقی مانده را با استفاده از نایلون محافظ حبابدار پر کنید. این کار باعث می‌شود که تابلوی شما به هنگام حمل و نقل درون جعبه جابجا نشود.
          اگر قرار است که چندین تابلو را با هم در یک جعبه قرار دهید، باید آن ها را استفاده از یک لایه نازک مقوا یا کارتن جدا کنید.
          برای پر کردن فضای خالی باقی‌ مانده بهتر است که از مواد پراکنده مانند ذرات فوم یا تکه های روزنامه استفاده نکنید، زیرا این مواد نمی توانند محافظت کافی را از تابلوی شما به عمل آورند.

چسب زدن کناره های جعبه

تمام کناره های جعبه را با استفاده از نوار چسب محکم چسب کاری کنید.

وقتی که تابلوی نقاشی خود را به شکل مناسب در جعبه قرار دادید، با استفاده از نوار چسب تمام گوشه ها و چهار کناره‌ جعبه را چسب کاری و هیچ نقطه ای را ناپوشانده نگذارید. این کار باعث استحکام جعبه شما شده و از وا رفتن آن جلوگیری می کند.

بسته بندی تابلو قاب شده

بسته بندی تابلو قاب شده

قاب شیشه‌ای را با استفاده از نوار چسب بپوشانید.

هر چقدر هم که کار بسته‌بندی را به خوبی انجام دهید، همچنان این امکان وجود دارد که قاب شیشه ای اثر هنری شما در طی حمل و نقل شکسته شود. از همین رو برای احتیاط بیشتر می‌توانید سطح شیشه ای قاب را با استفاده از 2 قطعه نوار چسب عریض – در طول قطر‌ ها به شکلی که یک ضربدر تشکیل شود – از گوشه تا گوشه بپوشانید. سپس دو قطعه نوار چسب دیگر را نیز به شکل افقی و عمودی برروی قاب قرار دهید تا یک علامت بعلاوه تشکیل شود. این کار به این منظور انجام می‌شود که در صورت شکستن قاب شیشه ای، تکه های آن بر روی اثر هنری نیفتند و باعث خراشیده شدن یا پاره شدن آن نشوند.

تابلو شیشه ای را در کاغذ کرافت بپیچید

تابلو قاب شده را درون کاغذ کرافت بپیچید.

یک ورق کاغذ کرافت را بر روی یک سطح صاف و صیقلی پهن کنید و سپس اثر هنری قاب شده را از سطح رویی بر روی آن قرار دهید. گوشه های کاغذ را بر روی سطح پشتی اثر قاب شده بکشید و با استفاده از نوار چسب آن ها را به هم بچسبانید. منتهی الیه باز مانده کاغذ را تا کرده و به سطح پشتی اثر بیاورید و سپس با استفاده از نوار چسب آن را بچسبانید. پس از این که کار کاغذ پیچ کردن به پایان رسید، بسته شما باید به شکل یک کادوی تولد شده باشد.

بسته بندی گوشه های با کاغذ مقوایی

گوشه های بسته خود را با استفاده از محافظ های مقوایی بپوشانید.

محافظ های مقوایی را می توانید از ابزار‌فروشی ها یا فروشگاه های لوازم اسباب کشی تهیه کنید. در صورت نیاز ممکن است لازم باشد که محافظ های مقوایی را با توجه به علامت هایی که بر روی آن ها قرار گرفته است یا دستورالعملی که به شکل جدا به شما داده شده است، تا کرده یا خودتان آن ها را درست کنید. سپس هر کدام از محافظ ها را در گوشه ای از بسته خود قرار دهید.
          اطمینان حاصل کنید محافظ هایی که خریداری کرده اید به اندازه ای هستند که بتوانند برای قاب شما استفاده شوند.

پوشاندن سطح رویی تابلو با کاغذ مقوایی

سطح رویی تابلو قاب شده را با یک ورق مقوا بپوشانید.

با استفاده از متر نواری مشخص کنید که برای پوشاندن سطح اثر قاب شده به چه مقدار مقوا نیاز دارید و سپس به همان اندازه ببرید و برروی سطح شیشه ای اثر هنری قاب شده تان قرار دهید. نیازی نیست که ورق مقوا را با استفاده از نوار چسب ثابت کنید زیرا قرار است که آن را با استفاده از لایه محافظ نایلونی حبابدار بپوشانید.
          ورق مقوایی می‌تواند محافظت بیشتری را برای قاب شیشه ای فراهم کند.

تابلو را در نایلون حبابدار بپیچید

تابلو و مقوا را در یک نایلون حبابدار بپوشانید.

هر تابلو را در یک تکه نایلون حبابدار بپیچید. نایلون ها را به اندازه کافی بزرگ ببرید تا تابلو کاملا در آن قرار گیرد و سپس خوب چسب بزنید.

تابلو بسته بندی شده را در جعبه مقوایی قرار دهید

بسته خود را درون یک جعبه مقوایی مخصوص حمل و نقل قرار دهید.

این جعبه ها را می توانید از ابزارفروشی های یا فروشگاه های لوازم اسباب کشی تهیه کنید. اگر امکانش هست، بهتر است از جعبه ای استفاده شود که اندازه اثر هنری مورد نظر خودتان است. مطمئن شوید که تمام فضای خالی باقی مانده پس از قرار دادن بسته‌ درون جعبه با استفاده از محافظ‌ نایلونی حبابدار پر شده است تا از جابجا شدن اثر هنری تان در جعبه جلوگیری شود.

جعبه را چسب بزنید

جعبه را با استفاده از نوار چسب چسب پیچ کنید.

تمام گوشه ها و چهار کناره جعبه را با استفاده از نوار چسب بپیچید و هیچ نقطه ای را نپوشانده نگذارید. این کار باعث می‌شود که کناره های جعبه شما با دوام تر شود و اثر‌ هنری تان محافظت بهتری داشته باشد.

بسته بندی مجسمه

مجسمه را در نایلون حبابدار بپیچید

مجسمه ها را در لایه محافظ نایلونی حبابدار بپیچید.

اگر اثر هنری مورد نظرتان در دسته مجسمه ها، نمایه ها یا سایر اثار هنری سه بعدی بزرگ قرار دارد، باید آن‌ را با استفاده از چندین لایه محافظ نایلونی حبابدار بپوشانید. برای پوشاندن این آثار باید از نیمه فوقانی آن ها کار را شروع کرده و به نیمه پائینی بیایید. این کار تا آن زمان که مطمئن شوید اثر هنری کاملاً محافظت شده است ادامه دهید. پس از پایان کار لایه محافظ نایلونی را با استفاده از نوار چسب بچسبانید و آن را دور اثر هنری خود محکم کنید.
          میزان لایه محافظ نایلونی که استفاده می کنید بسته به اندازه و ظرافت اثر هنری مورد نظرتان می تواند متغیر باشد.

بسته بندی مجسمه کوچک

مجسمه های کوچک را در پلاستیک بپیچید.

برخلاف مجسمه ها، آثار هنری سه بعدی کوچک ممکن است در برابر فشار لایه محافظ نایلونی حبابدار مقاوم نباشند. از همین رو برای جلوگیری از رسیدن گرد و غبار، کثیفی و دوده به این شکل از آثار هنری، باید آن ها را در لایه ای از پلاستیک پیچید.

تهیه جعبه به اندازه مجسمه

جعبه ای مخصوص اسبا‌ب کشی به اندازه اثر هنری تان تهیه کنید.

برای آثار هنری کوچک و شکننده، بهتر است که به دنبال جعبه ای با اندازه ای نزدیک به آن ها باشید. برای مثال برای بسته بندی آثار هنری سه بعدی و مجسمه هایی که طولشان کمتر از 1 پا (0.30 متر) و وزنشان کمتر از 5 پوند (2300 گرم) می باشد، استفاده از یک جعبه مقوایی مخصوص اسبا‌ب کشی عادی کفایت می کند. برای مجسمه های بزرگتر یا سنگین تر، ممکن است که نیاز باشد یک جعبه مخصوص را خریداری کنید یا اینکه خودتان با استفاده از تخته چند لا یک جعبه مخصوص را بسازید.

پر کردن درون جعبه با استفاده از مواد محافظ

درون جعبه را با استفاده از مواد محافظت کننده بپوشانید و مجسمه خود را درون آن قرار دهید.

درون جعبه های کوچک و تنگ را می توانید با استفاده از لایه نازکی از استیروفوم بپوشانید. برای جعبه های بزرگتر بهتر است که کف جعبه را با استفاده از تکه های کاغذ یا روزنامه بپوشانید و سپس فضای خالی باقی مانده را با استفاده از مواد محافظت کننده با دوام مانند فوم یا محافظ نایلونی حبابدار پر کنید. پس از اینکه جعبه از این مواد پوشیده شد، می توانید اثر هنری خود را درون آن قرار دهید.
          برای آثار هنری بسیار ظریف و شکننده، سعی کنید که در یک ورق استیروفوم وراخی ایجاد کنید و اثر هنری مورد نظرتان را درون آن قرار دهید. این کار باعث می شود که از تکان خوردن آن در طی حمل و نقل جلوگیری شود.

جعبه را با چسب محکم ببندید

جعبه را کاملاً با چسب بپیچید.

پس از پایان بسته‌بندی، جعبه را بسته و با استفاده از نوار چسب آن را محکم ببندید. سپس، چهار کناره آن را با استفاده از نوار چسب بیشتر بپوشانید و هیچ نقطه ای را نپوشانده نگذارید. برای آثار هنری سنگین تر، کف جعبه و روی آن را با استفاده از نوار چسب بیشتر بپوشانید تا مطمئین شوید که جسم درون آن بیرون نخواهد آمد.

در صورت تمایل می توانید از خدمات بسته بندی وسایل و اثاثیه منزل سلام بار استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *