حمل یخچال ساید بای ساید و نصب

بسیاری از ماها، با تعویض منزل و خانه مسکونی، برای اسباب کشی، باید یخچال و فریزر را نیز منتقل کنیم، مگر اینکه قصد خرید یخچال ساید جدید داشته باشید. با توجه به اینکه قیمت یخچال فریزر ساید نسبتا بالا است. آنها جزو اصلی ترین لوازم خانگی هستند که باید با دقت حمل شوند. حال نحوه منتقل کردن اصولی آن بسیار مهم است؛ زیرا اشتباه در حمل آن باعث ضرر زدن به یخچال و حتی خرابی آن می شود و هزینه ای روی دست ما می گذارد. در این مقاله به صورت جامع توضیح داده می شود که چگونه به نحوه ی مناسب آن را منتقل نماییم.

جابجایی یخچال ساید بای ساید
جابجایی یخچال ساید بای ساید

مرحله نخست، آماده سازی یخچال و فریزر برای اسباب کشی

در ابتدا باید مواد غذایی داخل یخچال و فریزر را خالی کنیم. این مواد شامل تمام مواد علی الخصوص مواد فاسد شدنی می شود.

زیرا این مواد علاوه بر خراب شدن، باعث افزایش وزن یخچال نیز می شوند و حتی ممکن است در حمل و نقل ضربه خورده و علاوه بره غیر قابل استفاده شدن آن مواد غذایی، باعث خرابی و کثیف شدن یخچال نیز شوند.

سپس باید قفسه ها را با حوله ای تمیز کرده و سپس آن را در بیارید تا هرگونه ضربه یا برخورد احتمالی، باعث شکستن آن یا ترک برداشتن آن نشود.

توجه بفرمایید، چنانچه یخچال یا فریزر شما دارای برفک است، حتما صبر کنید تا کاملا آب شود و سپس آن را خشک نمایید.

اگر عجله دارید، می توانید از سشوار برای آب کردن برفک یخچال و فریزر استفاده نمایید.

در ادامه باید سیم برق یخچال را بکشید سپس با طناب یا پارچه ای درب یخچال و فریزر را محکم ببندید. شاید بگویید یخچال پیشرفته و بروز جدیدی تان نیاز به این کار ندارد اما باید بگوییم که کار از محکم کاری عیب نمی کند. این کار فقط جهت اطمینان بیشتر از سلامت و صحت وسیله تان است.

تمیز و آماده کردن یخچال برای حمل
تمیز و آماده کردن یخچال برای حمل

مرحله دوم، جا به جایی یخچال ساید بای ساید

در این مرحله، ابزاری بسیار کارآمد به نام چرخ دستی وجود دارد که بسیار راحت وزن یخچال را تحمل می کند و به دلیل داشتن چرخ بسیار کمک می کند به خصوص زمانی که شما در منزلی با داشتن پله های زیاد زندگی می کنید که استفاده از این چرخ دستی ها بسیار لازم است.

یکی دیگر از این ابزار ها، کمربند هایی است که اشخاص حمل کننده به خود بسته و به یخچال می بندند تا بتوانند آن را حمل کنند.

نحوه حمل یخچال ساید بای ساید

حمل یخچال فریزر
حمل یخچال فریزر

بهترین روش برای بلند کردن دستگاه این است که، ابتدا کمربند ها را بسته و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید سپس با کج کردن آن به آرامی روی چرخ دستی گذاشته و آن را حمل کنید. حتما توجه کنید که این کار توسط چند نفر انجام شود و به صورت تکی اجرا نشود زیرا خطرات بسیار برای کمر دارد و علاوه بر آن، به دلیل وزن زیاد یخچال، احتمال افتادن آن نیز وجود دارد.

حتما توجه داشته باشید که یخچال را به صورت پشت جا به جا نکنید زیرا روغن های موجود در لوله های آن می ریزد و در هنگام روشن کردن آن، موتور به درستی کار نمی کند.

در هنگام حمل با چرخ دستی، حتما از چند نفر کمک بخواهید . تعداد یک الی دو نفر جهت نگه داشتن و حفظ ایمنی یخچال و یک الی دو نفر جهت حمل یخچال. در جهت مخالف شیب حرکت کردن نیز کمک شایانی به حمل آن می کند. در طول مسیر حتما سعی کنید با آرامش و بدون عجله حرکت کنید تا خسارتی به یخچال وارد نشود.

در هنگام منتقل کردن دستگاه به ماشین هم به وسیله چند نفر که تعدادی برای بلند کردن، تعداد برای دریافت داخل ماشین و یک نفر هم جهت مراقبت و نیفتادن یخچال نیاز دارید.

توصیه می کنیم یخچال را ایستاده در ماشین قرار دهید؛ هم راحت تر است هم به یخچال آسیبی نمی رسد.

مرحله سوم، قرار دادن یخچال در جای جدید

در این مرحله با حمل یخچال از محل قدیم به محل جدید، باید یخچال را با رعایت احتیاط در از داخل ماشین در آورده و در چرخ دستی قرار بدهیم و وارد محیط جدید کنیم

نصب یخچال ساید بای ساید

بلافاصله پس از قرار دادن یخچال در محل جدید، آن را به برق وصل نکنید؛ زیرا مواد مایع در کمپرسور باید به صورت ثابت وجود داشته باشند تا دستگاه به صورت درست کار کند.

نکته ضروری این که حتما راهنمای دستگاه را مطالعه کنید تا در نصب آن دچار مشکل نشوید.

تعدادی از مشکلات رایج پس از نصب یخچال

خیلی از ما ها پس از نصب یخچال در مکان جدید، با تعدادی مشکل رو به رو شده ایم که به دلیل نداشتن مهارت و تخصص، از حل کردن آن عاجز مانده ایم. در ادامه یک سری مشکلات رایج از این دسته از مشکلات بیان می شود و راه حل مناسب برای آن توضیح داده می شود.

یخچال روشن نمی شود

– علت معقول و شایع در این مورد، برق نداشتن پریز است. اگر اسباب کشی کرده اید و منزل جدید سکونت دارید، حتما از برق داشتن آن پریز اطمینان حاصل کنید.

– دلیل دیگر ، خرابی ترموستات است. ترموستات وسیله ای است که برای ثابت نگه داشتن دما به کار می رود.

– دلیل بعدی، خرابی اورلود است. اورلود (Over Load) وسیله ای است که جهت محافظت از دستگاه و نسوختن آن به کار می رود.

– مورد بعدی، از بین رفتن سیم رابط یا اتصال پیدا نکردن آن به مدار است که باعث نرسیدن برق و انرژی مورد نظر به یخچال و در نتیجه کار نکردن یخچال است.

– ممکن است لوله بلو از محل خود خارج شده باشد. ممکن است در جا به جایی، این لوله از جای خود خارج شده باشد که در این صورت، اتومات یخچال بسیار دیرتر و در بعضی اوقات قطع خواهد شد.

– ممکن است پلاتین های ترموستات، بر اثر کار فراوان، ذوب شده باشد. که در این حالت، دستگاه روشن نمی شود و کار نمی کند

مشکل خیس بودن اپراتور و ریختن آب

– علت اصلی این مشکل، تنظیم نبودن ترموستات روی درجه مناسب است که باعث ریختن آب می شود.

– ممکن است ترموستات به خوبی تنظیم نشده باشد. فرق این مورد با مورد بالا در این است که ممکن است ترموستات به خوبی تنظیم نشده و با ضعیف شدن فنر زیر اهرم کلید، زمان استراحت ترموستات، افزایش یابد و باعث خیس شدن اپراتور شود.

– اگر سیستم ذوب برف دائم روی مدار یا به عبارت دیگر، دائم در حال کار باشد، باعث افزایش ریزش آب می شود و اپراتور نیز خیس می شود

نکات مهم در رابطه با افزایش طول عمر یخچال

تنظیم درست دمای مناسب، باعث افزایش طول عمر یخچال می شود.

دمای پایین، باعث افزایش کار یخچال می شود و انرژی بیشتری از آن می گیرد.

سیم پیچ های خنک کننده را  تمیز نگه داشته باشیم؛ زیرا باعث خنک بودن یخچال، همین پیچ ها و لوله ها هستند و کثیف بودن و نشستن گرد و غبار روی آن ها، باعث می شود که کارایی لازم را نداشته باشند و کمپرسور داغ کند.

نکته بسیار مهم و اساسی در این رابطه این است که، نباید در یخچال را زیاد باز نگه داریم؛ زیرا باعث ورود هوای گرم خانه و منزل به درون دستگاه و خارج شدن هوای سرد یخچال، به محفظه بیرونی می شود. وقتی هوای گرم وارد دستگاه می شود، کمپرسور باید بیشتر کار کند تا هوای گرم داخل یخچال را تبدیل به هوای سرد کند و اگر این رویداد مرتبا تکرار شود، باعث افزایش استفاده از نیرو و انرژی کمپرسور شده و به مرور زمان، باعث کاهش کارایی آن می شود.

غذای گرم را داخل یخچال قرار ندهید؛ زیرا دقیقا کاری مشابه با کار باز گذاشتن در انجام می دهد. ورود هوا گرم به داخل یخچال و کار کردن بیشتر کمپرسور برای سرد نگه داشتن محفظه داخلی دستگاه.

نصب و تعویض فیلتر آب یخچال ساید بای ساید

هر 6 ماه یک بار معمولا باید فیلتر آب یخچال را تعویض کرد. اگر پس از 6 ماه تعویض نکرده اید، به 2 صورت می توانید بفهمید که فیلتر آب باید تعویض گردد: 1- چشمک زدن چراغ روی صفحه یخچال 2- کند شدن ریختن آب از دستگاه برداشت آب

نحوه ی تعویض آن نیز به این صورت است که ابتدا یخچال را خاموش کرده، سپس فیلتر آب موجود بالای دستگاه (معمولا کنار یخساز و فریزر) را پیچ داده و باز می کنیم و فیلتر داخل آن را تعویض می کنیم.

تعویض فیلتر آب یخچال ساید بای ساید
تعویض فیلتر آب یخچال ساید بای ساید

خلاصه و چکیده مطالب

  • باید بدانیم، برای اسباب کشی، نباید کیفیت را فدای کمیت کنیم. باید این نکته را لحاظ کنیم که یک باربری خوب و با نظم را به خاطر هزینه بیشتر به یک باربری دیگر تغییر دهیم.
  • در هنگام تخلیه مواد غذایی، مواد غذایی فاسد شدنی را مصرف کنیم تا در مدت زمانی که در معرض هوای بیرون از یخچال قرار دارند، خراب نشوند.
  • حتما در تمامی مراحل حمل دستگاه، به آرامی با یخچال برخورد نماییم تا مانع از هرگونه صدمه به آن شویم.
  • بهتر است از چرخ دستی استفاده نماییم. باید متناسب با اندازه و وزن یخچال، چرخ دستی مناسب تهیه کنیم.
  • نباید به تنهایی چرخ دستی را با یخچال حمل کرد. زیرا در مکان های متنوع که در شیب یا سرازیری یا پلکانی وجود دارد، به تنهایی نمی توان اقدام کرد.
  • پس از گذاشتن یخچال در ماشین برای حمل آن به مقصد، آن را با طناب ببندیم و از محکم بسته شدن آن اطمینان حاصل کنیم.
  • ترجیحا در دستگاه را با طناب یا پارچه ای ببندیم که از باز شدن در آن و هرز شدن آن و فشار به دستگاه، جلوگیری شود.
  • پس از نصب دستگاه، 3 الی 5 ساعت دستگاه را روشن ننماییم تا به قول معروف، دستگاه ریست شود و به حالت اولیه خود بازگردد.
  • اگر مشکلی مشاهده شد برای مثال روشن نشدن دستگاه، حتما با خدمات مجرب و کارآزموده و متخصصان در زمینه سرویس و تعمیرات یخچال تماس بگیریم و از کمک آن ها بهره مند شویم.
  • بدون داشتن اطلاعات و نخواندن دفترچه راهنمای آن، از دست زدن و تعمیر کردن دستگاه پرهیز نماییم؛ زیرا باعث بدتر شدن و سنگین تر شدن خرابی دستگاه می شویم.

قیمت و هزینه حمل یخچال ساید بای ساید

هزینه حمل یخچال ساید بای ساید به عوامل مختلفی از حمله نوع یخچال و محل مبدا و محل مقصد بستگی دارد. بنا بر این لطفا برای طلاع از تعرفه دقیق حمل آن لطفا با ما تماس حاصل نمایید.

شرکت باربری و اتوبار سلام بار با داشتن پرسنل حرفه ای و با تجربه آماده ارائه تمامی خدمات حمل و نقل لوازم خانگی اعم از ماشین لباس شویی، ماشین ظرف شویی، کولر گازی و کولر آبی و غیره جهت تهران و ارسال از تهران به شهرستان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *