بسته بندی و حمل تلویزیون

در هنگام اسباب‌کشی، مهم است که وسایل‌تان را ایمن بسته بندی نمایید. تلویزیون شما وسیله‌ای است که به دلیل حساسیت و شکنندگی نیاز به توجه ویژه‌ای دارد. نیاز است که آن را به روش مناسبی آماده نمایید و برای محافظت از آن از مواد مناسبی نظیر مقوا و بالشتک استفاده کنید. با کمی دقت، تلویزیون شما می‌تواند به سلامت به خانه‌ی جدیداش منتقل گردد.

آماده سازی تلویزیون برای بسته بندی

آماده کردن تلویزیون برای بسته بندی

تمام لوازم جانبی و سیم‌ها را جدا کنید. زمانی که تلویزیون‌تان را برای بسته بندی آماده می‌کنید باید ابتدا تلویزیون را از برق جدا کرده و سیم برق را نیز در صورت امکان از تلویزیون جدا کنید. سپس سیم‌هایی که لوازم جانبی دیگر نظیر دستگاه‌های پخش یا دی وی دی پلیر ها را متصل کرده اند جدا کنید. آن‌ها را به صورت حلقه جمع کنید و با یک طناب یا ربان به هم ببندید.

  • رها شدن سیم‌ها به صورت متصل به تلویزیون می‌تواند باعث آسیب به سیم‌ها و یا محل اتصال آنها به تلویزیون در هنگام اسباب کشی شود.
  • اگر لوازم و سیم‌های زیادی دارید، لیبل زدن به آنها پیش از بسته بندی ایده‌ی خوبی خواهد بود. تکه نواری به دور سیم‌ بپیچید و بر روی آن بنویسید که سیم برای چه مورد استفاده قرار می‌گرفت. این باعث می‌شود که راه‌ اندازی دوباره‌ی سیستم تلویزیون شما پس از پایان اسباب کشی راحت تر انجام شود.
  • سیم‌ها را در جعبه‌ای جدا و یا در جعبه‌ای که برای بسته بندی لوازم در نظر گرفته‌اید قرار دهید. قرار دادن سیمها در جعبه‌ای که تلویزیون در آن قرار دارد، می‌تواند در صورت تکان خوردن سیم‌ها منجر به آسیب زدن به تلویزیون شود.
  • سیم‌های متصل را جمع کنید. اگر سیم‌هایی وجود دارند که نمی‌توان آنها را از تلویزیون جدا کرد، باید آنها را به صورت مرتب جمع کنید. نیازی نیست این کار را به صورت کامل و تا نزدیک تلویزیون انجام دهید. تنها نیاز است که بخش عمد‌ه‌ی آنها را جمع کنید تا بتواند بسته بندی شود و تبدیل به خطری دست و پا گیر هنگام بسته بندی تلویزیون نگردد.
تلوزیون را تمیز کنید
تلوزیون را تمیز کنید

تلویزیون را با پارچه میکروفیبر تمیز نمایید.

قبل از بسته بندی تلویزیون زمان لازم برای تمیز کردن آن از گرد و خاک و خاشاک را صرف نمایید. این امر نه تنها باعث می‌شود خودتان در هنگام انتقال تلویزیون تمیز بمانید بلکه خاک و لکه های باقی مانده بر روی صفحه‌ی تلویزیون می‌تواند باعث خراش در هنگام اسباب کشی شوند.

تلویزیون را از دیوار جدا کنید و پایین بیاورید

تلویزیون را از دیوار جدا و پایین بیاورید.

اگر تلویزیون‌تان بر روی دیوار متصل شده است، باید پایین آورده شود. معمولا ابتدا تلویزیون را از قلاب جدا می‌کنید و سپس قاب را از دیوار جدا می‌نمایید. اگر در مورد نحوه‌ی جدا  کردن تلویزیون مطمئن نیستید، به دستور‌العمل مربوط به قلاب متصل کننده نگاه کنید.

  • اگر تلویزیون‌تان بزرگ است، ایده‌ی خوبی است که از کسی برای پایین آوردن آن کمک بگیرید. حتی اگر تلویزیون نسبتا سبک باشد، بزرگ بودن آن می‌تواند باعث دشواری حمل آن به تنهایی شود.
  • اگر تلویزیون شما به یک پایه متصل است نیز باید برای بسته‌ بندی مناسب از آن جدا شود. در این فرایند معمولا به یک پیچ گوشتی نیاز است.
قرار دادن تلویزیون در کارتن اصلی

قرار دادن تلویزیون در کارتن بسته بندی اصلی خود

زمانی که تلویزیون را خریدید بسته بندی‌ آن را نگهداری نمایید.

زمانی که یک تلویزیون جدید را خریداری می‌کنید،‌ ایده‌ی خوبی است که تمام کارتن های بسته بندی‌ آن را نگه دارید تا در صورت اسباب کشی های آینده از آنها استفاده نمایید. بسته بندی یک تلویزیون به طور اختصاصی برای حفاظت از آن ساخته شده است، بنابراین استفاده از بسته بندی اصلی راحت ترین و موثر ترین راه برای محافظت از آن در هنگام اسباب کشی می‌باشد.

بالشتک‌های محافظ را در اطراف تلویزیون قرار دهید.

تمام متعلقات محافظتی درون جعبه را خارج نمایید و آنها را دوباره در اطراف تلویزیون خود قرار دهید. از آنجایی که بسته بندی به صورت اختصاصی برای تلویزیون شما ساخته شده است، باید بدون مشکل در جای خود قرار گیرد.

  • ممکن است مجبور شوید برای محافظت از تلویزیون اندکی فوم‌ها و کارتن های محافظتی را جابجا نمایید. عجله نکنید و مطمئن شوید به درستی بر روی تلویزیون قرار گرفته اند.

تلویزیون را درون جعبه قرار دهید.

تلویزیون را به درون جعبه بسرانید و مطمئن شوید به درستی در جای خود قرار گرفته است. اگر اینگونه باشد، نباید زمانی که جعبه بسته است تلویزیون خیلی تکان بخورد. وقتی جعبه بسته شد آن را با چسب محکم کنید.

  • بعضی از تلویزیون‌ها توسط زائده یا خار بسته می‌شوند و نیازی به استفاده از چسب ندارند. با این وجود بدون استفاده از چسب همیشه این امکان وجود دارد که تلویزیون تصادفا از جعبه بیرون بیاید.

پیچیدن تلویزیون در مواد مخصوص بسته بندی

جمع‌ آوری مواد نرم مخصوص پیچیدن.

به جمع آوری مواد نرم مختلف مخصوص پیچیدن بچردازید تا برای محافظت از تلویزیون استفاده نمایید. این مواد می‌تواند شامل ملحفه،‌ روزنامه و نایلون حباب‌دار باشد.

  • در بسیاری از موارد می‌توانید از موادی استفاده نمایید که قرار است در اسباب کشی منتقل شوند، برای مثال فلحفه، لباس‌ها و دیگر پارچه ها. این مواد می‌توانند از تلویزیون مراقبت کرده و در همان حال منتقل هم بشوند و در نتیجه نیازی نیست هزینه‌ی اضافه ای برای خرید مواد بسته بندی صرف کنید.
مواد مخصوص بسته بندی

تمام تلویزیون را در بالشتک‌های محافظ بپوشانید.

تلویزیون را در مواد بسته بندی که یافته اید بپیچید و زمانی که تمام آن پوشانده شد به چسب آن را محکم نمایید. پیچیدن تمام تلویزیون پیش از چسب زدن تضمین می‌کند که چسب‌ها با تلویزیون برخورد ندارند زیرا این برخورد می‌تواند باعث آسیب به صفحه شود.

پیچیدن تلویزیون با مواد نرم بسته بندی

محافظ مستحکم تر را بر روی صفحه‌ی نمایش تلویزیون قرار دهید.

زمانی که نمای تلویزیون را با بالشتک‌های محافظی ایمن کردید، ایده‌ی خوبی خواهد بود که لایه‌ی محافظتی مستحکم‌تری را بر روی آنها قرار دهید. از یک کارتن و یا تخته‌ی چندلای نازک استفاده نمایید. نمای جلوی تلویزیون را به تمامی اندازه بگیرید. سپس کارتن را به اندازه‌ی آن برش بزنید و به وسیله‌ی چسب زدن به طور کامل، آن را به تلویزیون بچسبانید.

  • اگر تلویزیونی بزرگ دارید، ممکن است نیاز باشد که از چند تکه کارتن برای پوشاندن نمای آن استفاده کنید.
  • می‌توانید از کارتن جعبه‌های اطراف‌تان و یا هر تخته‌ چندلاي بلااستفاده بهره ببرید.
  • اگر می‌توانید، جعبه‌ای موقتی از تکه‌های کارتن بسازید. این کار به طور موثرتری نسبت به شرایطی که تنها نمای آن را پوشانده اید، از تلویزیون محافظت می‌نماید.
قرار دادن محافظ مستحکم بر روی صفحه نمایش تلویزیون

تلویزیون را با احتیاط منتقل نمایید.

اگر تلویزیون‌تان را درون یک جعبه امن قرار نداده اید، باید در هنگام جابجا کردن آن مراقب باشید. مطمئن شوید که در جایی کاملا محافظت شده درون کامیون اسباب‌کشی تان قرار گرفته باشد برای مثال در کنار یک تشک و یه دیگر سطوح نرم. ممکن است بخواهید که تلویزیون را در ماشین خود جابجا نمایید. قرار دادن آن در صندلی عقب ماشین، تضمین می‌کند که تلویزیون به سلامت به مقصد خواهد رسید.

حمل تلویزیون با احتیاط

برای اطلاع از سایر آموزش ها و خدمات به بسته بندی وسایل و اثاثیه منزل مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *